Strona główna / O ArjoHuntleigh / Historia

Historia

History

Pierwsze kroki

1957 Arne Johansson zakłada ARJO w Szwecji. Początkowo firma zajmuje się produkcją części i komponentów dla innych przedsiębiorstw, w tym dla firm medycznych. Arne Johansson jako jeden z pierwszych identyfikuje zapotrzebowanie na sprzęt do kąpieli oraz przemieszczania pacjentów w zakładach opieki i szpitalach. Aby sprostać Szwedzkim wymogom konstruuje innowacyjne produkty.  

1969 Powstaje Flowtron Aire Ltd, poprzednik Huntleigh Healthcare.
 

 

  

 

 

 

 

 

 

 1972 Powstaje pierwsza wanna o regulowanej wysokości. Innowacja ta pozwala opiekunom na ustawienie wanny na dogodnej do pracy wysokości.

1975 Powstaje Huntleigh Group Ltd.

WYJŚCIE W ŚWIAT
Pod koniec lat 60-tych, ARJO rozpoczyna export do Europy Zachodniej. Wkrótce staje się jasne, że istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na tego typu produkty, co daje początek intensywnej ekspansji. W latach 70-tych powstają biura handlowe w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Belgi i USA.

Huntleigh powstaje na terenie USA.

PRZYSPIESZAMY

Dzięki przejęciu Century i Mecanaids w latach 80-tych, ARJO staje się silnym graczem na arenie międzynarodowej. W międzyczasie wzrasta liczba biur sprzedaży. Pod koniec dekady powstają dwa bardzo konkurencyjne produkty. Powstają biura w Holandii, Norwegii i Kanadzie.

W tym samym czasie także Huntleigh może poszczyci się wieloma sukcesami (m.in. dwiema nagrodami Queen’s Award za osiągnięcia w eksporcie, rozwoju przełomowych technologii i wejście spółki na Londyńską Giełdę).

1983 Powstaje Huntleigh Technology PLC.

1985 Huntleigh Technology PLC wchodzi na giełdę. Powstaje Huntleigh Healthcare Germany.

1989 Huntleigh wprowadza na rynek przełomowy system redystrybucji ciśnienia - Nimbus® Dynamic Flotation System. Powstaje także sieć wypożyczalni tego sprzętu na terenie Wielkiej Brytanii. ARJO wprowadza na rynek pierwszą generację pionizatorów SARA, ustanawiając w ten sposób nowy standard wśród podnośników. W tym samym roku powstaje pierwszy Maxilift z rewolucyjną 4 punktową otwartą ramą.

1992 Powstaje Huntleigh Healthcare Australia. ARJO wprowadza wannę o unikalnym kształcie dziurki od klucza -  Rhapsody. Arjo wprowadza w USA pierwszy program prewencji urazów kręgosłupa (Back Injury Prevention Programme - BIPP), co staje się zaczątkiem późniejszej inicjatywy Corpus and Diligent. Powstaje biuro sprzedażowe ARJO w Austrii.

1993 ARJO notowane jest na giełdach w Sztokholmie i Londynie. Huntleigh przejmuje Nesbit Evans Group. Powstaje Huntleigh Healthcare Francja.

KOLEJNY KROK DALEJ
W drugiej połowie lat 90-tych podjęto szereg ważnych inicjatyw. Ukazuje się pierwszy „Arjo przewodnik dla architektów i projektantów”. Ekspansja i przejmowanie innych firma nadal trwają. W tym okresie ARJO staje się częścią szwedzkiej grupy Getinge.

1995 ARJO łączy się z szwedzkim przedsiębiorstwem Getinge. Prezentacja nowego narzędzia dla architektów na CD oraz programu certyfikowanego projektanta zakładów długoterminowych CAPN (Certified ARJO Planner of Nursing Homes).

1996 Wprowadzenie na rynek podnośników kąpielowych Alenti i Miranti.
Huntleigh przejmuje Hoskins Healthcare oraz otwiera przedstawicielstwa w Holandii I Belgii.

1997 ARJO przejmuje amerykańska firmę GTTi poszerzając swój asortyment o wannę  Freedom Bath. Huntleigh zakłada Huntleigh Healthcare w Danii i Ameryce Łacińskiej. Długoterminowy program Corpus rozpoczyna się w Holandii.

1998 ARJO nabywa brytyjską firmę Pegasus i tworzy serię produktów do terapii ran. Kolejnym nabytkiem staje się Medibo.

1999 Huntleigh otwiera biuro w Singapurze, powstaje Huntleigh Healthcare South Africa. ARJO wprowadza krzesło prysznicowe Carendo.

NAJNOWSZE OSIĄGNIĘCIA
2000 ARJO poszerza swoją ofertę poprzez przejęcie Parker Bath w Wielkiej Brytanii oraz poprzez zakup Gestion Techno-Médic w Kanadzie. Powstają biura sprzedaży ARJO w Irlandii i Huntleigh Healthcare w Hiszpanii.

2001 Dzięki przejęciu australijskiego Joyce Healthcare powstaje pierwsza znaczna fabryka firmy Huntleigh poza Zjednoczonym Królestwem.

2002 Huntleigh nabywa Hejsani Duncan producenta urządzeń medycznych z RPA.

2004 ARJO kupuje kanadyjska firmę BHM Medical dzięki czemu portfolio poszerza się o podnośnik sufitowy Maxi Sky.

2005 ARJO Canada i BHM Medical zapewniają największe pojedyncze zamówienie w historii ARJO. Zleceniodawcą są władze prowincji Quebek jako przejaw ich troski o warunki pracy. Całkowita wartość zamówienia wynosi 40 milionów Dolarów Kanadyjskich (28 milionów Euro = 260 milionów Koron Szwedzkich).

2006 Huntleigh przejmuje Sonicaid® i Medilog® oraz wprowadza na rynek serię łóżek, Enterprise™.

2007 Połączenie ARJO i Huntleigh Technology.

ArjoHuntleigh wprowadza na rynek system do leczenia ran WoundASSIST® TNP, wchodząc w ten sposób w nowy segment produktów.

Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczenstwa oraz prawidlowego dzialania serwisu (wiecej informacji). Jesli nie wyrazasz na to zgody, wylacz obsluge cookies w ustawieniach Twojej przegladarki. Rozumiem, nie pokazuj wiecej tego komunikatu.

This website is intended to provide information to an international audience outside of the US. | Polityka prywatności